reklama

Záblesky pamäti z mojej cesty 3 (Bicykel)

Do Atlanty som prišiel pred pár dňami navštíviť môjho dobrého kamaráta Brandona. Jedno poobedie som sa zobudil v basemente jeho domu po ďalšej prežúrovanej noci. Už tretej v poradí. Pretrel som si zalepené oči. Moje telo bolo stuhnuté a dotlačené od tvrdého matraca, na ktorom som spal. Nechcelo sa mi ísť hore, len som apaticky ležal na chrbte a prázdnym pohľadom som neprítomne zazeral na tmavý strop.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

Vtedy niekedy mi napadla myšlienka, že odtiaľto budem ďalej pokračovať na bicykli. Bol som už unavený a otrávený zo všetkých tých veľkých hlučných preplnených miest, z toľkého množstva ľudí všade naokolo, z Greyhoundov, pochmúrnych sivých chladných autobusových staníc s najrozličnejšími cudzími indivíduami, z vyčerpávajúceho žúrovania. Potreboval som čerstvý vzduch, slobodu, voľnosť pohybu, modré nebo nad sebou, byť uprostred ukľudňujúcej rozľahlej krajiny, v prírode a v tichu. Tieto predstavy začali pred mojimi očami defilovať jedna za druhou. Už som sa videl, ako sedím pri zlatistom západe slnka na kraji Grand Canyonu a pozerám do tej hnedej hĺbky pod sebou, stanujem niekde v Death Valley a nado mnou visí obloha plná hviezd. Celým telom mi prebehlo vzrušujúce mrazenie. Moja letargia náhle zmizla. Opäť som raz cítil to vzrušujúce chvenie a vedel som, že to je dobré znamenie.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vybehol som hore za Brandonom. "Budem potrebovať tvoju pomoc. Potrebujem zohnať bike a všetko ostatné, čo je treba na cestu na bicykli, čo ja viem možno až na juh Južnej Ameriky, do ohňovej zeme." Oznámil som mu nadšene a rozpovedal o nápade, ktorý som pred chvíľou dostal. Brandona to očividne nadchlo. "Jasné, to znie dobre. Celkom ti rozumiem." Začali sme spolu zostavovať zoznam vecí, ktoré na takúto niekoľko tisíc kilometrovú cestu na biku budem potrebovať. Brandon, okrem toho, že s americkou samozrejmosťou, ktorá nepozná slovo "NIE", je za každé dobrodužné bláznovstvo, má aj skúsenosti s cestovaním na bicykli, takže som si na začiatok nemohol želať lepšiu podporu a pomoc pri príprave všetkého potrebného.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Po pár dňoch som už mal všetok equipment a bol pripravený vyraziť na cestu. Môj rozpočet ma držal pod krkom, takže som sa musel uskromniť. Kúpil som si lacný, ale celkom spoľahlivý bicykel Schwinn asi za 300 dolárov v miestnom bikeshope, z Amazonu som si nechal poslať závesný batožinový vozík (neodporúčam, ale nemal som inú možnosť, musel som niekam dať môj batoh), stan, karimatku, spacák, nejaké oblečenie, potraviny, ešus, plynové bomby, horák a iné nevyhnutné či menej nevyhnutné veci na prežitie v divočine amerického vidieka. Celé ma to stálo asi 600 dolárov.

Zrazu som bol free. Nemusel som už čakať na to, kedy a kam mi pôjde nejaký autobus. Mal som všetko, čo potrebujem, aby som sa mohol vydať kamkoľvek za nosom a kedykoľvek budem chcieť. No... keďže bol začiatok novembra, tak vlastne len smerom na juh za teplom a keďže sme skoro na východnom pobreží, tak na západ. A nažhavený som už ako malý, takže najlepšie rovno hneď. Brandon sa rozhodol oprášiť svoj touringový Cannondale a pridať sa na prvý týždeň ku mne. To bola najlepšia správa zo všetkých. Nemusím začínať hneď natvrdo v cudzej zemi a sám. Skvelé!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Brandon mi ešte nakoniec zohnal podrobné mapy všetkých potenciálnych južanských štátov až po Kaliforniu, ktorými som mál v pláne prejsť, a ďalej Mexika, Centrálnej a Južnej Ameriky. Patagonia´s the limit. V jedno sychravé ráno na začiatku novembra teda nasadáme na biky v meste Villaricca, blízko Atlanty, Georgia. Našim spoločným cieľom je doraziť o týždeň do New Orleans a mojím... uvidím, kam sa až poveziem. Energie a chuti mám dostatok.

Bezprostredné pocity a zážitky z prvého úseku cesty do New Orleans som opísal tu.

Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Obrázok blogu
Matej Sudor

Matej Sudor

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rád sa dívam z výšky. Vtedy viac vidím. Zoznam autorových rubrík:  Veci osobnéVeci verejné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu