reklama

Toronto hostelling

Tentokrat nastupujem na Greyhound bus linka Toronto - Chicago. Chalan, co nakladal batozinu si zlozil sluchatka z usi a zaceril sa na mna. "Vidim, ze mas tricko Gogol Brodello. Prave ich pocuvam."  Toto sa mi  poslednu dobu stava dost casto. Ludia ma oslovoju na uliciach, v dopravnych prostriedkoch, v hosteli...." I like your t-shirt."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Mam dve tricka tejto mojej oblubenej skupiny. Jedno s napisom Gypsy punks a v sterde s napnutym prakom, ktory ide vystrelit pat cipu hviezdu a druhe s napisom Legalize me, ktore stale striedam odkedy som v Kanade. Celkom sa na tom zabavam. Vykracujem si po uliciach a ludia, co idu oproti mne skumavo citaju, co to tam mam napisane. Za takuto reklamu by mi mali GB platit. Ako ostatnym, aj jemu som povedal, ze ak bude mat prilezitost, nech si urcite nenecha ujst ich koncert. Prave teraz maju tourne po Kanade. "Great show man."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Autobus sa pomaly odlepil z miesta a my sa prepletame ulicami Toronta lemovanymi sklobetonovymi ozrutami, na ktore pomaly sada noc. Zobral som si knizku, ale hned ju aj odkladam, lebo nemam naladu na citanie. Pustim si Mnagu a Zdorp, ktora je prijemne melancholicka a presne vystihujuca moju aktualnu naladu a nezaujato sa pozeram cez okno.

Toronto bola len kratka zastavka. Nepodarilo sa mi najst nikoho cez couchsurfing, kto by ma ubytoval a kedze som vobec nemal chut homlesacit niekde na ulici, tak som si musel zaplatit hostel. Niezeby som nemal hostely rad, prave naopak. Az na to, ze za ne treba platit, su uplne v pohode. Navyse v Kanade su na dost dobrej urovni. Za 20 - 25 dolarov mate vsetko, co k zivotu potrebujete. Cistu postel, uterak, sprchu, zachod, vsetko pekne cistulinke a svieze. Housekeeping robia svedomito. Okrem toho je tam ta typicka hostelova lezerna atmosfera. Ludia prichadzaju a odchadzaju. Mozete tam stretnut roznych zaujimavych ludi. Len v hosteli sa vam stane, ze sa o izbu delite so starsim vychudnutym chlapikom z ostrym pohladom a vyrysovanym telom ako Bruce Lee. S mladym aziatom v kozenom kabate, ktory za tri dni neprehovori ani slovo a vzdy sa vytrati z izby est pred svitanim. A s dalsimi ludmi, ktori odniekial niekam smeruju a toto je pre nich ako pre kazdeho len prechodna zastavka. Cez male okienko niekde na urovni kolien mate vyhlad na CN Tower a bilboard s napisom "Making money makes sense". V spolocnej miestnosti dole si zahrate biliard s uplne cudzimi ludmi, potom si date pivo a cigu. Vypocujete si ich story a poviete im tu vasu. Ziadne zbytocne reci. Jedna z vyhod, ked clovek cestuje sam je ta, ze je donuteny byt spolocensky, prihovorit sa ludom a tak ich spoznavat viac.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obcas sa tam zjavia aj netradicne zaujimave postavicky. Ako dnes. Hral som prave biliard s jednym Nemcom, ked do miestnosti vosiel starec, ktory vyzeral, ze si musi pamatat este 19. storocie. Zohnuty v predklone, ledva kracal. Zahaleny v zimnom kabate az po clenky a ovesany tromi takymi tymi taskami, co sa nosia cez pleco, co nosia biznismeni, ked idu na sluzobku. Nevyzeral na bezdomovca. Tvar sama vraska a gumene usta uz davno stratili predstavu o zuboch ci zubnej proteze. Sadol si unavene na kozeny gauc a hlava mu zacala pomaly ovisat od spanku. Najlepsie na tom celom bolo, ze ludia si ho ani poriadne nevsimali. Vsetko islo v starych kolajach. Niekto hra biliard, dalsi popijaju pri stoloch vedla, mlady chalan, co vyzera ako Antonio Banderas si sadol hned vedla neho a vobec si ho nevsimajuc hladi uprene do svojho laptopu. Tuto celu scenku uz len dokresluje velky plagat usmievajuceho sa Boba Marleyho, ktory sa nad spiacim dedom po stojacky opiera o svoju gitaru. Po chvili sa starky zobudil, pozrel okolo seba, ze kde sa to vlastne ocitol, vzal si svoje tri tasky a bez slova zase odisiel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Dobry hostel.

Matej Sudor

Matej Sudor

Bloger 
  • Počet článkov:  27
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Rád sa dívam z výšky. Vtedy viac vidím. Zoznam autorových rubrík:  Veci osobnéVeci verejné

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu